Laatste deel - Reisverslag uit Bärsta, Zweden van BriGert - WaarBenJij.nu Laatste deel - Reisverslag uit Bärsta, Zweden van BriGert - WaarBenJij.nu

Laatste deel

Door: Brigitte

Blijf op de hoogte en volg BriGert

08 Augustus 2016 | Zweden, Bärsta

Bij Barsta blijven we 3 dagen, we staan echt aan een leuk haventje en klein veldje, mooi gebouw erbij. De campings zijn niet duur en klein maar ook hier weer mooi zicht over het water. De eerste avond wandelen we de berg tegenover ons plekje op. Brigitte eet onder leiding van reisleider Gert weer van alles, bosbessen, frambozen en voor het eerst bosaardbeien. Er staat veel en erg lekker. Achter onze camping ligt een berg met een heel oude kleine kapel, van hout, de sleutel hangt naast de deur...binnen erg mooi, beschilderd en hout is bewerkt, geen banken maar planken om op te zitten, alsof je in een boot stapt. Wat verder omhoog gewandeld, smalle elandpaadjes ontdekt met de poep, keutels van de dieren maar helaas niet gezien. Nog steeds mooi weer maar 's avonds en 's nachts koelt het flink af. Het is nog steeds licht/schemerig de hele nacht en niet helemaal donker, wat heerlijk is. We bekijken de kust en plaatsjes, hier geen zandstranden maar enorme rotsen, prachtig om te zien! Mooie wegen om te rijden, ook veel kraanvogels gezien!
We krijgen 's nachts nog een flinke onweersbui mee, bij het wakker worden staan de zon weer op de tent en na het ontbijt pakken we alles droog in. In de auto begint het te regenen, goede timing weer! We rijden verder naar het zuiden, Stockholm rijden we in maar is superdruk en staat alles slecht aangegeven, uiteindelijk toch maar niet de stad in. Wat is het wennen die drukte om ons heen als je weken de rust om je heen hebt gehad. We weten diner te scoren in een stad waar we middenin een Kermis en markt vallen. Heel gezellig maar ook dit voelt gewoon vreemd, wat een mensen en wat wennen dat gekregen om ons heen. We merken dat we "huis" beginnen te ruiken, we hebben super veel gezien en gedaan maar het is mooi geweest. Hoe zuidelijker we komen, begint het te kriebelen. Ook voorspellingen zijn minder en kou in avond en nacht dus we besluiten echt naar huis te gaan, een week eerder dan gepland. Onderweg willen we overnachten in hotel, na bij 8 hotels aangeklopt te hebben, kunnen we nog steeds niet het bed in duiken. We zijn moe maar alles zit vol. Uiteindelijk slapen we een paar uur in de auto. Niet ideaal maar het is niet anders. De volgende dag zijn we rond 14.00 uur weer thuis! Heerlijk gehad en super veel gezien.
-De teller van de auto staat op 7000 km, samen met de 1000 km die we per boot hebben afgelegd, hebben we 8000 km gereden.
-We hebben kennis gemaakt met 4 nieuwe, prachtige landen.
-Genoten van de natuur: bergen, rotsen, fjorden, rivieren, watervallen, gletsjers, mooi weer en niet te vergeten die geweldige dieren waar we kennis mee hebben gemaakt, waarbij de rendieren toch wel heel speciaal waren.
-De tent heeft een een wereldrecord, 7x opgezet in 1 vakantie en op mooie plekken gestaan.
-Een geweldige ervaring en heerlijk om weer thuis te zijn en wie weet...Nog even de zon opzoeken